Перейти к содержанию

F2: Last Hope


Pyran

Рекомендуемые сообщения

Вылет при переходе на локацию

https://yadi.sk/d/fdoElAo9aUdhhw

В прошлом прохождении такого не было вроде как

выложи инвентарь в ящик и пройди. потом будет нормально.

какой-то предмет не воспринимается скриптом.

Fallout 2Путеводитель по модам | FAQ | Перевод модов | Путеводитель по RP

Fallout Tactics: Путеводитель по модам | FAQ

База Данных: YD\YD\MF

Цитата: "Помогая другим, не забывай о себе..."

Ссылка на комментарий

Над модом ещё работает автор?

 

По описанию похож на самостоятельную игру (как Невада, Сонора, Резюрекшин и Олимп). Но по всей видимости очень сырой..

 

Не хочу тратить время на недоделку. Финал есть?

Fallout 1&2, RP, Nevada, Sonora, Resurrection, Olympus, Fallout 3 - создание персонажа и подсказки.
Wasteland 2: DC, Wasteland 3 - создание отряда, проверки, спутники, секреты.
TOP 100 CRPG - мой рейтинг | DTF - мой блог/обзоры по CRPG | realmsdenis@list.ru | Telegram @QweSteR | Discord QweSteR2221 | ВК

Ссылка на комментарий

1.082.2 - финальная на данный момент.

Автор планировал выпустить 1.083 в апреле, но пока не случилось. Автор активен и отвечает на вопросы в соответствующей теме на NMA. Сейчас сроков не дает, но вроде как скоро.

 

Мнения о моде даны выше. Сюжет - интересный, Картострой - ну так себе, с заделом на будущее. Квесты - не сложные. Иногда бывает, что что-то может сглючить. Наверно один из старейших модов, разрабатывается одним человеком.

 

Играть или нет, твое решение. Потрать один вечерок, часа этак 3, чтоб сформировать свое мнение. 

Fallout 2Путеводитель по модам | FAQ | Перевод модов | Путеводитель по RP

Fallout Tactics: Путеводитель по модам | FAQ

База Данных: YD\YD\MF

Цитата: "Помогая другим, не забывай о себе..."

Ссылка на комментарий

Вышла версия 1.083

-изучаю

 

т.к. совместимости с прошлыми версиями нет, хочу переоткрыть тему, оставив лишь основные важные сообщения. но только когда доберусь до него

Fallout 2Путеводитель по модам | FAQ | Перевод модов | Путеводитель по RP

Fallout Tactics: Путеводитель по модам | FAQ

База Данных: YD\YD\MF

Цитата: "Помогая другим, не забывай о себе..."

Ссылка на комментарий

Привет. Не было времени оценить/переводить, но она не совместима с предыдущими версиями. И не нравится, что часть текста прячется в скриптах...

Да было несколько версии, которые вылетали при выходе с локации.

Формально, нигде не говорится, что это бета, просто новая версия. Но в одном из обсуждений пред.версий автор упомянул подобное. Сейчас уже не скажу, относилось к конкретной версии или моду полностью.

Fallout 2Путеводитель по модам | FAQ | Перевод модов | Путеводитель по RP

Fallout Tactics: Путеводитель по модам | FAQ

База Данных: YD\YD\MF

Цитата: "Помогая другим, не забывай о себе..."

Ссылка на комментарий

Принято. А где бы 1.083 скачать?

По заявлению автора, версия 1.083 выкладывалась исключительно для теста и содержала множество изменений, которые не совместимы с предыдущими версиями. Соответственно, старая тема лишь мешала. По этой причине автор решил удалить ее и начать "всё заново". 

На данный момент (с января) файлы есть исключительно у автора, и он планирует еще поколдовать над модом сделав "оф.релиз". 

 

Получается, что мое желание обновить тему непосредственно совпало с намерениями автора :)

Pre-relise v1.083 (могу выложить). Размер вырос с 200 до 650мб, т.к. частично содержит файлы F2.

Fallout 2Путеводитель по модам | FAQ | Перевод модов | Путеводитель по RP

Fallout Tactics: Путеводитель по модам | FAQ

База Данных: YD\YD\MF

Цитата: "Помогая другим, не забывай о себе..."

Ссылка на комментарий

Тогда думаю, лучше подожду x_x Скорее всего изменений  масса будет еще, да и вроде, хотя и по одной локации (вроде версия 1.078 была тогда), но проникся. Как всегда, спасибо тебе за оперативность.

78 не вспомню, 76 глючная, стабильность появилась как раз с 1.08x.

Мод вызывает смешанные чувства, не супер-топ, но выделяется, мое мнение можно почитать выше. 

Вопрос в том, когда мод вернется, ведь сроков нет, так что, может через месяц-два, а может и дольше, ведь автор уже исчезал лет на пять. Но обещал исправить все кривые карты.

А еще, на сколько знаю, это один из самых старых\ранних модов (серьезных, а не замена пушки\картинки), которые появились.

 

История версий под спойлером:

 

V1.083

-Reduced skill check difficulty for stealing password paper for Wasteland prison gate guard

-Fixed Matthew's shack door script

-Find out what happened to McKarty's man Drake, fixed, quest can't be solved if player hasn't discover Drake's

body

-Old hotel, Warehouse area is now accessible from the main area

-Added skill check for solving quest: restore old trade contract between Miner's and Farmer's

-Farmers town merchant Bob will continue to sell stuff but during day time hours

-Added stuffed deathclaw at Aston’s place. It will appear after player completes the quest "Kill the evil critter

from canal"

-While in canal, hunting deathclaw for Aston, guards can completely block player from moving. Corrected.

-Fixed possible exploit/bug where Nicky's stock could be looted

-changed prices: Iron Ore (25), Uranium Ore/Coal (50), Refined Uranium Ore/Gold Nugget (70), Fuel Cell

Controller(230), Fuel Cell Regulator (180)

-fixed attack mode, throw only: Rock, Uranium Ore, Refined Uranium Ore/Gold Nugget

-reduced amount of stimpacks player needs to collect for Derek

-Syn. fiber armor, changed laser resistance stat

-Butcher knife weapon, changed art

-Golden Valley entrance point changed

-Donson's "Circuit boards" job is now available after 24 hours

-added World Map exit grid: Philton/City Council, Philton/Water Tank, GV/Military, Canville/Train Station,

Philton/Shack

-Colin will now acknowledge if the mantis raids are gone when talking in general

-Golden Valley, military base guard will correctly address if the player is in/out of the base

-Player will get a notification one month before the "Report to Administrator" timer expires

-Canville mine storage container now has Coal and Iron Ore chunks inside

-Added gold nuggets scattered around the Golden Valley area

-Fixed several non accessible bookshelves/containers in Golden Valley, UMB, Canville, MRC, Silting

-Player will extract/replace the correct part when tinkering with Philton water station machine

-After completing Leonard's shipment guarding quest, player will no longer get item reserved for different quest

-Owen can get stuck sometimes while walking around the factory, corrected

-Wastelan Forest, The Sanctuary, world map locations slightly changed

-Red's bartender dialog errors corrected, working hours changed(6-22h)

-Jonathan will have proper response when player asks to join and quest will appear active in pipboy

-Talking to Mary will no longer reset active quest "Permission to sell drinks" if player chooses different dialog

option

-When working for Eddie, player can now have more quests active at the same time

-Eliminating Scorpions and reporting it to Donson now gives 500 exp. points

-Arresting drunk Bob can cancel "Find Jasmine's book", corrected.

-Killing Bob in Golden Valley while the quest to arrest him is active will leave the quest unsolvable, corrected

-Golden Valley motel kid can get stuck while inside the motel, corrected

-Solving "Missing people in Golden Valley" quest in now possible, dialog loop-infinite exp glitch corrected

-Canville W&A shop guard displays "Error" floating messages if player touches shop owner's locker, corrected

-Duntown, level 3 forcefield can be stuck in permanent "On" state if game is loaded, corrected

-Miners town walls, once built they could be reset if player asks sheriff McKarty about it, corrected

-Fighting canville deathclaw can cause other residents to attack player, corrected

-Noel won't appear in front of his house if player waits at the same spot. Changed, he will walk out of his house

during day time

-Paying off Norman's debt now gives 250 exp. and town rep.

-After beating Jacob in unarmed fight player now gets 500 exp. and 750 caps

-Killing Eric in unarmed fight would leave player stuck in the ring, corrected, player will be escorted outside

-Killing Jacob will leave empty dialog window on screen after talking to Eric, corrected

-Fixed Larry's guard with no script and "bugged"inventory

-Changed description of Philton Canals smugglers

-Farmers town local resident at gas station, fixed "bugged"inventory

-Gecko hunting quest with Mark can't be completed if player exits the area, corrected

-MRC area resets to "Known" instead of "Visited" each time player exits to world map, corrected

-After killing bandits outside Dan's house, Dan would just leave. Changed, now he will remain at local clinic.

-Player can now unlock slave cages in Philton

-MRC network computer part price changed

-Speaking to ranger in Canville ruins will have the same response if player attacks deathclaw or manages to

sneak past them, fixed.

-Sneaking past the deathclaws reward changed

-During the Canville deathclaw cave hunt, other npcs can block player from moving, corrected

-Canville deathclaw cave hunt can now be completed in a different way

-Reduced number of iron ore needed for Canville smelter Greg

-Aston's imprisoned man moved to another cell, fixed minor glitches with use_skill and use_obj script

procedures

-After being released from his solitary confinement, Nill spawns at wrong location, fixed

-Player could access the wall switches when going back from Wasteland prison camp area to catacombs.

Changed, player will spawn on the staircase side.

-Joe's and Karl's lockers give proper message when player tries to lockpick them.

-Changed ammo dmg mod: 9mm, 5mm AP, 10mm AP, 14mm AP

-Some NPCs didn't mark the location after they talk about it, corrected

-Additional way of getting the slavers financial information for Jonathan, he will now accept both copy and the

original book

-Silting entrance guard can now detect if account book had been stolen

-Additional way of obtaining the security codes for Scott, reduced skill check for stealing the WP security codes

-Philton forest shack door can now be unlocked only with the key

-Fixed wrong map rotation after destroying the Wasteland Prison

-Destroying Wasteland prison is now possible if Scott dies, changed xp reward in both cases

-Eliminating all Wasteland Prison guards will mark the quest:"Help Scott..." as completed

-Player now has to rescue the prisoners before confronting Basil

-Killing gangsters and slavers at Old Hotel would affect Lost City reputation instead, corrected

-After giving his letter to player, Garol would continue to talk randomly, corrected

-Noel will change his appearance according to the armor he's wearing

-Not purchasing a car from Rob will leave the player stuck if using stairs, corrected, player will be teleported

back to Rob's office

-Some slot machines weren't accessible from a certain angle, corrected

-Wasteland Prison base level 2, one of the containers could be picked up, corrected

-Player can satisfy thirst by drinking from the well in most populated areas, outdoorsman skill dependent

-Changed game interface is now compatible with high-resolution mod

-Failing a skill check will display the chance for success

-Added the fixed frms for the Phazer and the Zip Gun

-Added the female child frms

 

V1.082

-Minor fix for unarmed combat trial

-Wasteland forest station missing wall blockers, corrected**

-Wasteland prison, fixed table inventory content**

 

V1.081

-Miners town missing wall blockers, corrected**

-Eric's unarmed fight job, reduced difficulty

-Corrected some mapping errors, Golden Valley**

-Fixed scripting error which allowed player to sneak in Basil's basement**

-Added an additional solution for Jim's "situation"

-Minor script and map tweaks, MRC

-UMB location, level 2, corrected roof tiles glitch. Changed yellow pass key location**

-Playing with less intelligent

 

V1.08

-Miners town cornered building blocked stairs, description will indicate that it's blocked**

-Using wasteland prison gym gives one-time bonus to unarmed skill

-Deleted proto 284 in items folder, crashes some maps

-Miners town ground level manhole leading to mine moved to west side of town**

-Added Miners town shop guard**

-Fixed Small village exit map crash caused by script errors

-Farmers town bartender Anna, missing dialog lines don't get called anymore

-Blocked dresser in Gloria's house, moved to east wall**

-Farmers town east area, gecko, day-night light cycle now works

-Farmers town, some of the Bull's base rest rooms were blocked!**

-Added additional dialog lines for Farmers town gun shop owner, rearranged back of his house**

-Player can no longer escape during the combat trial in Wasteland prison

-Wasteland prison trial combat difficulty reduced, depending on selected game difficulty

-Certain NPC's won't turn hostile towards player if they took damage from someone other than player

-Added an antidote in the first trial chamber**

-When using a well at Old Hotel area, player sometimes gets placed outside the map area

-Old Hotel second level is now downstairs**

-Nick will take proper amount of tools from player for completed job

-Base B1 warning sign description changed

-Fixed Golden Valley downtown map load crash

-Fixed Golden Valley caves exit grid**

-Player can choose from three starting characters

 

V1.079

-Lots of map changes** in order to add new content and fix existing errors

 

V1.078

-Added Pixote's missing tribal animations fix

-Added Mr.Stalin's inventory filter mod (may cause crashes in barter mode)

-Small fix for NPC's hp not showing correctly

-Random encounter rate, loot, variety changed

 

V1.077

- Quest description "Find a plow for oldie" changed, since the player is asked to find a shovel.

- Player now gets exp. points for delivering Garol's letter.

- Fixed some dialog errors regarding Murphy

- Wasteland shop owners will increase their prices considerably, depending on the game difficulty

- Game difficulty now affects opponent's "toughness"

- Player has to eat and drink water (beta)

 

V1.076

- MRC location didn't appear on the world map, corrected. Also works for earlier saved games.

- Player can now deliver a power plant part to Lenny, without having to inform Leonard

- Player will also remember seeing suspicious clothes used in a robbery of Jack's place.

- Murphy won't discuss about trade agreement with Farmers if the mine hasn't been "cleaned".

- Possible bug exploit in "Pass the trials in the catacombs of death" quest, fixed

- Killing Matthew unexpectedly lead to quest error, corrected

- Player can ask Red about money he owes to Eric, with "Find Jackie" quest still active

- Philton forest map lagging, corrected **

 

V1.075

- Miners town walls not shoving up when they're supposed to, corrected **

- Miners town, player placement after using a ladder, corrected **

- Wasteland Prison guards kill count has been corrected

- MRC, sensor computer location changed **

- Bartender in Red's bar, trade window will open correctly **

- MRC, network computer can be repaired now **

- Wasteland Prison force fields modified. Now they can be temporary disabled if skill check passes.

- Player can now help Aston's imprisoned man **

- Added a small fix that prevents "Wasteland Prison" area from disappearing from the world map

 

V1.074

- Miners town entrance map (with walls) had a few bugs, Billy giving you the same quest again, Rock pile blocking the

cave entrance appearing again, fixed

- Before going on a hunting mission, Jerry gives the player one day to prepare. He will say so instead of giving the player

time until tomorrow at sunset. Also, quest has been modified so the player gets some clues about how to complete it

- Mission for Philton slavers can be completed now

 

v1.073

- Basil being killed leaves several problems and certain major quest unresolved, corrected

- Car placement on random encounters map has been changed

- Golden Valley citizens in captivity will "help" if the player gets locked up in basement

- There was no solution for "Collect Erics money from Norman"quest, corrected

- Lost City area had one "broken" (leads to nowhere/wrong placement) ladder, corrected

- Canville wandering deathclaw has more HP now

- Erroneous map data (Old Hotel Warehouse) caused incorrect ammo amount to appear in one of the guards inventory

- Random encounters slightly harder

- Random encounters Prison patrols will confront the player for any violation of "Wasteland Base" rules

 

v1.072

- Car dealer in Canville was giving a "stone plate" item to player instead of a car part

- Wrong settings for town entry points caused the green triangles to appear in the upper left corner of town entry

screen, corrected

 

v1.071

- Corrected errors in dialog lines (Norman, Donson)

 

v1.07

- Elevators now use dialog interface

- Red will now take Jackie's letter

- Miner's-Farmer's trade contract mission unavailable if Miner's mine is not working

- If Tim and/or Dan gets killed, Darren will let dude know what he thinks about it

- Most if not all footlockers near map edges now hidden (damn thieves :X)

- Canville residential, wild deathclaw now attacks dude, beware!

- Noel script changed a bit so if he's not in party, he'll go inside the house during night

- If Aston's gate guard dies, other guards will notice

- Golden Valley deputy will try to stop dude from unlocking the cell doors

- "Book for Jasmine" mission can be solved even if Bob is in jail

- GV Military base guard now retrieves the stolen items if dude tries to leave the base

- Philton gate guard will let dude in if town reputation accepted

- Canville Doctor now charges for treatment, wasn't the case earlier

- Unarmed combat book gives skill bonus only once

- Mayor Donson will notice if Eddie is "gone"

- Eddie will now take weapon plans copy from dude

- Gecko hunter Mark will get angry if dude flees during hunting mission, will return to bar if

mission goes well

- Silting storage door now unlocks if dude is allowed to go in

- Random encounter Patrols will know if James is dead

- Garol will take his wife's letter

-...some minor script changes not worth mentioning

 

v1.06

- Canville mine entrance guard script fixed, he'll notice if player tries to use the elevator

- Canville citizen script corrected. "Error" floating messages were caused by another script calling the same text

lines

- Canville parking Loner script corrected, wrong town rep. GVAR

- Canville, 3 scavengers on Canville train station caused game to crash when spoken to, corrected

- Joes store house key, added "use" action flag

-Philton bulletin board had "Duntown" name written on it, corrected

- lockers, in north west corner of farmers town residential area, moved to their owners and protected from looting

- Miners town cave entrance, now possible to clear the pile of rocks blocking the entrance without taking the

"mantis raids" mission

- when you ask dr.travis "...about the mine...", dialog closes, corrected

- Infinite xp (+1500 every time) when killing Basil's gang and reporting back to sheriff, this was possible due to

game bug with 0 key, corrected for the current script

- Bio research base turrets will behave as they should

- Golden valley meeting now held at local library, not fully implemented

- edited military base guard script (Golden valley), added additional dialog line so player is not forced to leave

the base every time he talks to the guard, the guard will also remove id card from players inventory if

caught stealing

- Military base sergeant will get "angry" if player doesn't wear any type of metal armor (mark1 or mark2)

- after 15 MAR 2322 Arroyo will not appear on the world map and Wasteland Forest will reappear on the same place

- Ron will not give you the same job twice.

- Greg from Canville will now take the ore from you if you tell him about the job

- "coffin guy" has proper script attached to him

- Robert, "FORM" member can sometimes block the doorway if player decides to go on a killing spree, now "push"

procedure added

- random encounter Hubologist object_pid name corrected to "Prison patrolman"

- Wasteland prison laser gate computer can be used to temporary disable the force field

- Wasteland prison force field can be temporary disabled with nearby explosive charge

 

 

v1.05

- some Canville bugs causing constant game crashing, fixed

- dialogues corrected

 

v1.04

- when you get a job from Mary to bring her empty bottles, the quest appears completed in pipboy right after you

took it. Fixed. Also, you won't get this job twice.

- when you take the job to fight in the ring for Eric, your opponent doesn't appear

- "The shelter" location stayed hidden after you've been there

 

V1.03

- doc Davin will now take correct amount of money for treating player's wounds

- City of Philton stayed hidden because it was linked with unfinished quest which was removed, now visible

- If you decided to kill Falcon brothers at small village location, their caravan wagon wouldn't disappear

in the morning

- some lockers in UMB were reachable from the other side (through wall), fixed

- fixed, player knew about plans against mayor Donson's without even talking to anyone about it

- corrected Golden Valley town map error where military base was accessible without "ID pass" item

- "FN Fal" proto corrected so it'll display FN Fal image instead of "reserved"

 

v1.02:

- Jack's locker is not lootable, it'll be displayed when you try to use skills or lockpick on it

- Darren will not ask you again to bring him certain item

- fixed bug where you get exp. points every time you ask sheriff Milton about the missing people quest

- fixed dialogue option where you can ask bar owner Anna about gecko hunter even if he isn't there

- golden valley downtown, added exit grid map markers for exit grids to Aston's office

- removed wall transition effect from doors so they'll be visible if you walk behind them

- Fixed. MRC level 1 entry point shown even before you actually get into the base.

- sergeant will tell you to help doc Fred only once

- Derek will now take ten frag grenades you took from Bulls even if you have more in your inventory

- when you bring Jack's medicals, you could have just dropped the heart pills on the ground and completed

the quest without giving him those pills, this has been corrected

- 4th level MRC, after blowing up the pile of rocks, screen fades out and stays that way until you quit the

game. Corrected.

 

v1.01:

- fixed exit grid leading from Miner's resident area to the caves

- replaced local vars with global vars in Gecko quest in Farmers town that prevents player to talk with the

important quest NPC after exiting map

- changed description of the second door in trial rooms

- staircase in Miner's storage building blocked with barrels to prevent player from using it

- Wasteland prison gate guard sometimes gets stuck, he should no longer do that

- "Mantis Raids" quest solving possible

- dialog with Colin had some script errors

- Marc will appear at the bar after the gecko quest is done

 

** - map change, visible only when starting a new game or using save game editor

 

Fallout 2Путеводитель по модам | FAQ | Перевод модов | Путеводитель по RP

Fallout Tactics: Путеводитель по модам | FAQ

База Данных: YD\YD\MF

Цитата: "Помогая другим, не забывай о себе..."

Ссылка на комментарий

Товарищи, не подскажите, так ли это, что в Last Hope нельзя сохраняться во время боя или я делаю что то не так?

 

Не подскажите, есть ли какое то структурированное прохождение этого мода?

Ссылка на комментарий

Приветствую.

1. Сохраняться можно в начале каждого хода. Когда все од целы.

2. Структурированного гайда с хинтами и секретами нет. Только поиском по конкретным словам в данной теме. Иначе, он был бы в шапке.

Fallout 2Путеводитель по модам | FAQ | Перевод модов | Путеводитель по RP

Fallout Tactics: Путеводитель по модам | FAQ

База Данных: YD\YD\MF

Цитата: "Помогая другим, не забывай о себе..."

Ссылка на комментарий

Приветствую.

1. Сохраняться можно в начале каждого хода. Когда все од целы.

2. Структурированного гайда с хинтами и секретами нет. Только поиском по конкретным словам в данной теме. Иначе, он был бы в шапке.

Понял, спасибо вам))

Ссылка на комментарий

Поиск по форуму

 

Обновил сборку.

  • Ничего нового, обновлены утилиты.

Fallout 2Путеводитель по модам | FAQ | Перевод модов | Путеводитель по RP

Fallout Tactics: Путеводитель по модам | FAQ

База Данных: YD\YD\MF

Цитата: "Помогая другим, не забывай о себе..."

Ссылка на комментарий

Друзья, на форуме особо ответов не нашел, может кто знает:

1. Что с квестом про Скотта и беглецов, как проследить за их сделкой?

2. В Фермерском городке не понимаю как поговорить с главарем "Быков" мужик у стола говорит такие же фразы как и остальные нпс а мужик который в начале был у трибуны пропал да и с ним нельзя было поговорить

Ссылка на комментарий

Друзья, на форуме особо ответов не нашел, может кто знает:

1. Что с квестом про Скотта и беглецов, как проследить за их сделкой?

2. В Фермерском городке не понимаю как поговорить с главарем "Быков" мужик у стола говорит такие же фразы как и остальные нпс а мужик который в начале был у трибуны пропал да и с ним нельзя было поговорить

Честно говоря, не знаю. 

1. В каком месте?

2. Не знаю\не помню.

В обоих случаях дайте сейвы, может, что сможем сделать.

Fallout 2Путеводитель по модам | FAQ | Перевод модов | Путеводитель по RP

Fallout Tactics: Путеводитель по модам | FAQ

База Данных: YD\YD\MF

Цитата: "Помогая другим, не забывай о себе..."

Ссылка на комментарий

Честно говоря, не знаю. 

1. В каком месте?

2. Не знаю\не помню.

В обоих случаях дайте сейвы, может, что сможем сделать.

1. В Шахтерском городке. Невидимый тюремщик просит что-то разузнать, всех опросил везде побегал потыкался но так и не понял что делать.

Сейвы я редактировал f12se это может повлиять? В ридми установщика читал что вроде может

Ссылка на комментарий

Друзья, на форуме особо ответов не нашел, может кто знает:

1. Что с квестом про Скотта и беглецов, как проследить за их сделкой?

2. В Фермерском городке не понимаю как поговорить с главарем "Быков" мужик у стола говорит такие же фразы как и остальные нпс а мужик который в начале был у трибуны пропал да и с ним нельзя было поговорить

1) это один из основных квестов, его так и не прошли тогда...

2)у трибуны это главарь,  с ним можно поговорить только в определенное время когда он закончит болтать, примерно в 18:00 точно не вспомню(раньше -нет, позже он исчезает) 

Periclum ex aliis facito tibi quod ex usu siet.

 

Ссылка на комментарий

1. В Шахтерском городке. Невидимый тюремщик просит что-то разузнать, всех опросил везде побегал потыкался но так и не понял что делать.

Сейвы я редактировал f12se это может повлиять? В ридми установщика читал что вроде может

(если не путаю) Нужно поговорить с информатором, который за деньги может намекнуть, а потом опросить всех, в том числе преподобного. И снова со шпионом тюремщиков, о том что они ушли... 

F12se - 50/50 может, но где и когда - как повезет. 

Fallout 2Путеводитель по модам | FAQ | Перевод модов | Путеводитель по RP

Fallout Tactics: Путеводитель по модам | FAQ

База Данных: YD\YD\MF

Цитата: "Помогая другим, не забывай о себе..."

Ссылка на комментарий

 

(если не путаю) Нужно поговорить с информатором, который за деньги может намекнуть, а потом опросить всех, в том числе преподобного. И снова со шпионом тюремщиков, о том что они ушли...
F12se - 50/50 может, но где и когда, не знаю.


Информатор как я понимаю это мужик в зеленой кофте и бежевых штанах, с ним диалог у меня в тупике то есть я перебрал все варианты он говорит лишь что тюремщик растворился в воздухе

 

 

1) это один из основных квестов, его так и не прошли тогда...
2)у трибуны это главарь, с ним можно поговорить только в определенное время когда он закончит болтать, примерно в 18:00 точно не вспомню(раньше -нет, позже он исчезает)


1) Эх жаль, я тоже стал это осознавать по тихоньку уже, иначе за столько лет уже было бы полное прохождение
2) Спасибо большое! Да действительно он появился. Да, сложно конечно так вот по крупицам опытным путем все выведывать))

 

А как попасть в НВО(я уже и на русском в поиске писал энвэо и на английском ашбиоу) нпс диалоги не открывают, только стандартные фразочки? МИЦ - стоят две раненых турели и дверь не открывается и не взламывается

Ссылка на комментарий

1) Эх жаль, я тоже стал это осознавать по тихоньку уже, иначе за столько лет уже было бы полное прохождение 

2) Спасибо большое! Да действительно он появился. Да, сложно конечно так вот по крупицам опытным путем все выведывать))

А как попасть в НВО(я уже и на русском в поиске писал энвэо и на английском ашбиоу) нпс диалоги не открывают, только стандартные фразочки? МИЦ - стоят две раненых турели и дверь не открывается и не взламывается

По игре в целом, думаю шапку темы вы читали... и о плюсах и о минусах.

1. По информатору не помню, но мне кажется, с ним нужно ночью говорить.

2. В НВО можно попасть используя ключ-карту. Где сама карта, не помню, давно дело было.

Fallout 2Путеводитель по модам | FAQ | Перевод модов | Путеводитель по RP

Fallout Tactics: Путеводитель по модам | FAQ

База Данных: YD\YD\MF

Цитата: "Помогая другим, не забывай о себе..."

Ссылка на комментарий

А как попасть в НВО(я уже и на русском в поиске писал энвэо и на английском ашбиоу) нпс диалоги не открывают, только стандартные фразочки? МИЦ - стоят две раненых турели и дверь не открывается и не взламывается

Сперва надо починить генератор левее, потом можно попасть внутрь, а дальше нужна ключ карта"красная", ее можно получить в золотой долине в обмен на метал. броню. 

Информатор как я понимаю это мужик в зеленой кофте и бежевых штанах, с ним диалог у меня в тупике то есть  я перебрал все варианты он говорит лишь что тюремщик растворился в воздухе

нет, информатор он днем не видим почти, если не знаешь куда смотреть, только ночью его видно более менее, он на той же локации где и мужик в зеленой кофте.

Periclum ex aliis facito tibi quod ex usu siet.

 

Ссылка на комментарий

По игре в целом, думаю шапку темы вы читали... и о плюсах и о минусах.

1. По информатору не помню, но мне кажется, с ним нужно ночью говорить.

2. В НВО можно попасть используя ключ-карту. Где сама карта, не помню, давно дело было.

Да, читал. В любом случае хоть и сырой но мод правда интересный и если не главный квест то хотя бы по городам побегать второстепенные квесты повыполнять тоже неплохо)) Жаль что такие классные проекты конечно держатся на одном энтузиазме. Я и сам привлекал приятеля чтобы он помогал переводить несколько архивов Ресуррекшена. 

Сперва надо починить генератор левее, потом можно попасть внутрь, а дальше нужна ключ карта"красная", ее можно получить в золотой долине в обмен на метал. броню. 

нет, информатор он днем не видим почти, если не знаешь куда смотреть, только ночью его видно более менее, он на той же локации где и мужик в зеленой кофте.

Да самого информатора я нашел он еще днем в кустах подлавливает. Ночью он видим, я открываю с ним диалог но не могу никакой новой информации ему поведать.

А тот мужик который ниже его по карте стоит в зеленой кофте он как раз про беглецов говорил просто потом ничего не говорит больше

Сперва надо починить генератор левее, потом можно попасть внутрь, а дальше нужна ключ карта"красная", ее можно получить в золотой долине в обмен на метал. броню. 

нет, информатор он днем не видим почти, если не знаешь куда смотреть, только ночью его видно более менее, он на той же локации где и мужик в зеленой кофте.

Спасибо за подсказку по НВО))

Ссылка на комментарий

Да самого информатора я нашел он еще днем в кустах подлавливает. Ночью он видим, я открываю с ним диалог но не могу никакой новой информации ему поведать.

А тот мужик который ниже его по карте стоит в зеленой кофте он как раз про беглецов говорил просто потом ничего не говорит больше

Он вроде больше и не скажет ничего, только за деньги может намекнуть где работу найти можно(у шерифа, у хозяина шахты и еще что-то...)

Periclum ex aliis facito tibi quod ex usu siet.

 

Ссылка на комментарий

Он вроде больше и не скажет ничего, только за деньги может намекнуть где работу найти можно(у шерифа, у хозяина шахты и еще что-то...)

Это да он мне уже это рассказал и квест с бандитами я выполнил


 

Своим не великим умом я всё таки смог додуматься как пройти этот квест, оказывается надо было нажать на люк пока жив Мр.Бзилл, и на его реплику ответить, что вы всё же хотите проверить что у него за склад там. И когда появимся в подвале убить бандита который близко к решётке, взять с него ключи, открыть клетку.

Как до этого можно додуматься в здравом уме, если как только там ты появляешься в тебя сразу же начинают стрелять?

 

И заметил баг, этот квест шерифу можно сдавать бесконечно и получать опыт

Спасибо вам! Сейчас дошел до этого момента и понял что без взлома бандита никак не убить так как все вещи отбирают и приходится мочить  в рукопашку и причем с одного удара чтобы сразу убить. Хорошо что я сделал урон в рукопашке 200.


 

Не подскажите как пройти квест об ограблении Джека?


 

Получил красную карту пропуск на армейскую базу, подошел к охраннику поговорил, перенес все вещи кроме пропуска в шкаф, круглые ворота открываются прохожу, потом открываю дверь иду и охранник агрится начинает стрелять. Так у всех или только у меня?

 


 

Про лаз который ты говоришь, с этой стороны двери не открыть, нужен ключик волшебный :)

Зайти надо с другой стороны, первая локация, северо-восток край карты, там колодец, только через него, но это уже другая история и др квест B)

http://www.picshare.ru/uploads/171110/r1gOj44kb5.jpg

Пишет: "Кто-то блокирует дверь с другой стороны. Вы не можете открыть ее"

Ссылка на комментарий

Пишет: "Кто-то блокирует дверь с другой стороны. Вы не можете открыть ее"

Это в Филтоне? Если да, то люк можно будет открыть когда появится квест от мэра ( найти пропавших жителей..)

Не подскажите как пройти квест об ограблении Джека?

Рядом со зданием "быков" есть люк, там какой-то тип стоит, вот он и есть вор( у него в комнате ящик, там все награбленное барахлишко). Кстати он может сказать про соколиных братьях каких-то(откроется на карте новое локация)

Periclum ex aliis facito tibi quod ex usu siet.

 

Ссылка на комментарий

Это в Филтоне? Если да, то люк можно будет открыть когда появится квест от мэра ( найти пропавших жителей..)

Рядом со зданием "быков" есть люк, там какой-то тип стоит, вот он и есть вор( у него в комнате ящик, там все награбленное барахлишко). Кстати он может сказать про соколиных братьях каких-то(откроется на карте новое локация)

Насчет люка - да, в Филтоне. Спасибо за информацию)) К мужику (Гордон) в подземелье рядом с Быками заходил видимо до квеста он говорил мол проваливай. А по квесту говорит что это Соколиные братья ограбили. 

Кстати в Филтоне на локации Центр есть справа здание там какой то Мэтью, мужик который сразу агрится то есть красный шрифт. У него во дворе еще сарай со входом по сетчатке глаза. Какую роль он играет я так и не понял. Если его убить то напротив из здания выбежит нпс в зеленой кофте побежит в бар и скажет мол он завалил Мэтью. Может вы знаете что-то об этом?

Ссылка на комментарий

Для публикации сообщений создайте учётную запись или авторизуйтесь

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать аккаунт

Зарегистрируйте новый аккаунт в нашем сообществе. Это очень просто!

Регистрация нового пользователя

Войти

Уже есть аккаунт? Войти в систему.

Войти
  • Последние посетители   0 пользователей онлайн

    • Ни одного зарегистрированного пользователя не просматривает данную страницу
×
×
  • Создать...