Генерал Максон Опубликовано 21 сентября, 2013 Поделиться Опубликовано 21 сентября, 2013 Грубое конечно название, но отражает всю самую суть.Навеяло, так как я тестирую RP 2.2 и мой персонаж с интеллектом 1 (просто так захотел, а то наверняка все тестеры будут играть умным персонажем). Давайте поговорим о разнице (хотя все поклонники классического Fallout итак её знают, но всё же) и о том нравится ли вам играть персонажем с минимальным интеллектом. С одной стороны проще, с другой сложнее. Если говорить о простоте прохождения, то, например, в Кламате можно легко пообщаться с Торром Бакнером (ведь, как известно, умный персонаж плохо понимает, что Торр ему говорит); в Город Убежища, а именно в само Убежище можно попасть и без получения гражданства (персонажу с низким интеллектом всё равно его не заслужить, про Ментат молчу), если говорить с помощником начальника таможни: он приведёт героя в Центр Распределения и того отправят работать в Убежище. В Убежище можно из центрального компьютера на 3-м уровне вынуть модуль силы. Из сложностей: не все персонажи хотят говорить с глупым, из-за чего естественно он не получает около половины заданий. А если и говорят, то по большей части не все реплики, которые им доступны. Также могут легко облапошить, например, в Дыре тот бедный фермер Карл с Фермы Призраков, может сунуть руку в карман Избранному и достать половину его монет. Благо есть save/load, а то обидно ведь, копил-воровал и на тебе А самое главное - мало очков для распределения при получении уровня - вот это реально беда. Ещё и книжки долго читаются - по полдня наверно. Лично я считаю игру низкоинтеллектуальным Избранным неплохим разнообразием для игры. Может кто ещё вспомнит разные плюсы и минусы игры глупым персонажем? P.S.: тема касается любой классической части Fallout. 2 Egon Spengler - Classic Games Ссылка на комментарий
Мас†ер Опубликовано 21 сентября, 2013 Поделиться Опубликовано 21 сентября, 2013 Ой нет, я всегда играю персом с Интеллектом 9 или 10, - потому ничем лично помочь не смогу! 1 Ссылка на комментарий
road_warrior Опубликовано 21 сентября, 2013 Поделиться Опубликовано 21 сентября, 2013 Я как раз прохожу второй фолач персом с ИНТ 1. Это ураган! Диалоги просто прекрасны - "Избраный. Ты идти туда. Принести ГЕК. Ты понимать?", а в ответ можно сказать "Аыыы". Это первая игра, которая позволила мне неписю в ответ сказать "Ы" . 1 http://i.imgur.com/qV9dt.png I have discounted suicide in favor of killing everyone else in the world instead. Умная мысль всегда начинается с // или с #. Ссылка на комментарий
Legend Опубликовано 21 сентября, 2013 Поделиться Опубликовано 21 сентября, 2013 Практически все нюансы игры идиотом расписал Пер Джорнер в своих гайдах: Fallout: Would someone please remove this mentalabomination?--Brotherhood Elder Well, writing a stupid section isn't as exciting as for Fallout 2since there's not much to write about. The stupid game in Falloutbasically means rushing through every area, shooting some people up for noapparent reason and grabbing whatever loot is to be had, but not much else.Stupid dialogues are very brief and they do not in any way connect yourcharacter to the world in any meaningful or role-playing-like fashion. Ofcourse there are things you can do that are relatively dialogue-independent. Youcan kill people you'd normally kill, although you may miss out on quest rewardsfor doing so. You can trade, although most often when you want to trade with ashopkeeper you have to hit the barter button. And you can use objects andskills, like when you cure Jarvis, fix the Necropolis water pump, or even usethe learning computers in Vault 13. Area progression is similarly simpleto delineate: except for Vault 15 you'll get no location on your world map, withthe single exception of the Military Base from the computer in the Cathedralvault (because that doesn't have anything to do with dialogue). As for the restof the places, you'll have to find them yourself. Occasionally someone will hintat their existence (e.g. Aradesh sends you off to find Tandi, and Darrel in theBrotherhood will tell you the Glow is to the south), but they don't light themup on your world map. So... well, you're in for a pretty strange game if yourfirst Fallout character ever is a stupid one. You should putyour IN at 3; you don't really need those char points for anything else and youmight want the skill points. As for skills, I found that I could get away easilywith tagging Small Guns (for use in the first third of the game or so), MeleeWeapons (using the Super Sledge in the mid-game) and Lockpick (always useful),building Energy Weapons and using the Alien Blaster extensively during the lategame in conjunction with the Super Sledge. The only other skills I used wereScience and Repair, which I raised only with the books I found. I had noproblems whatsoever taking out the Military Base and Cathedral forces at level13-15. The only NPC you can recruit while stupid is Dogmeat. You can'tgive your followers any instructions while stupid except for asking Katja toleave. Well, it's not that different from normal NPC management. You canmake your game permanently unstupid by getting the brain surgery in theBrotherhood (if this raises your IN above 3) or by chewing Mentats and thentaking the Smooth Talker perk (if that raises your IN above 3 for speechoptions). I recommend you don't do this, or indeed eat too many Mentats duringthe game, since that would seem to defeat the point of playing a stupid game tobegin with. The times I took Mentats during my stupid game were:[*]When entering the Brotherhood and picking up the Powered Armor (in theoryyou could get it by going to war with the Brotherhood and raiding thestoreroom... a challenge indeed!).[*]When getting the increased stats in the Brotherhood except for IN.[*]When getting +2 LK from Chuck.Also I wanted to get the +1 CH from Patrick, but I made the mistake oftalking to him while stupid, saving, eating Mentats and talking to him again,only to discover I didn't have the dialogue options that you only get whentalking to him the first time. Oh well. Getting Bonus Rate of Fire is anothertime you'd need to boost your Intelligence. Here's a list of what you cando in each location. Note that all this goes for a pure stupid game; of courseyou can always use Mentats to get around a stupid limitation, so there's notmuch point in noting that. Vault 13: You can finish the three mainquests, but not do the local quests. Shady Sands: You can go killthe radscorpions and have Razlo make the antidote. You can get the quest torescue Tandi from Aradesh. Vault 15: Asnormal. Raiders: You can free Tandi and the prisoners only by wayof normal combat. Junktown: You can't do anything that requiresdialogue, but you can help Killian with the assassin, and kill Killian and/orGizmo. You can get Dogmeat. The Hub: You can't do anything (exceptfree the Brotherhood initiate, for which you won't berewarded). Necropolis: You can kill the mutants for Set, free theprisoner, and fix the pump although you can't talk to the undergroundleader. Brotherhood: You can only enter by picking the door, andyou can't do anything inside except get brain surgery. The Glow:As normal, except you can't talk to Zax. Boneyard: You can killthe deathclaws for the Gun Runners (if only because of aglitch). Military Base: You can trick the guards with the Radio,but no talking your way in or being taken to theLieutenant. Cathedral: You can't do anything that requiresdialogue. Fallout 2: Ooooh! Butunz!--The Chosen OnePlaying a game withIntelligence lower than 4 will be quite different, so I'm giving it a section ofits own. The basic difference is of course that most people won't talk to you,or they won't give you quests, plus there's the fact that you almost never getto use a computer. You'll notice straight away in Arroyo and Klamath that youcan't do as many things or gain as many bonuses, and as a result your characterwill level up much more slowly as you progress through areas. You'll miss out onmany juicy enhancements to your character like the free Unarmed training in SF,the combat implants, training in Arroyo and Klamath, and so on. In this way thestupid game is not very balanced: a difference of a single char point to IN andsuddenly half of the game is taken from you. But I suppose it would have beendifficult to implement in any other way, and we should be glad it's there atall. If you're going to play a stupid game you should keep your IN at 3 -you're getting few skill points as it is! Using the Skilled trait may seem likea good remedy, but I say it's not worth it. The fact that you get fewer skillpoints is balanced by the fact that you don't have to invest in Speech, and alsoof course there aren't many skills you really need. To begin with youshould choose one combat skill and stick to that for a while at least, SmallGuns being the obvious choice since it will carry you through the entire game,more or less. Devote early skill points to Lockpick for looting and Doctor forconvenience, put later points into Big Guns for a secondary weapon skill, andstudy all those books you find. You can usually do the stuff or parts ofstuff that doesn't require dialogue, e.g. you can fix Bess' leg in Modoc but notsell her to Grisham, and you can help Charlie in Vault City with RadAway. Youget xp for finding the Raiders even though you never got that quest, and you getxp for clearing the Redding mine even though you didn't buy the deed. Sometimesyou can "simulate" quests if you know what's needed to trigger certainreactions, e.g. you can kill the Dragon or Lo Pan with Super Stimpaks and thencollect a reward from the other. Since you level up so slowly, most bigbattles will be much too difficult for you when you first come across them. Forinstance, you won't be able to free Vic without killing Metzger's band ofslavers, and you couldn't possibly do that at level 3 without playing dirty.Likewise you'll most likely have to circumvent the raiders and the wanamingosfor some time. I was able to take out Darion's gang at level 9 by using PlasmaGrenades and saving and loading a lot during combat, but only returned for theraiders and wanamingos after I got a Gauss Rifle in San Francisco. Areaprogression will work roughly like this: first you go to Klamath where you canget the location of the Den from Torr. In the Den you can get the location ofVault City from Vic - only you'd have to kill Metzger first! Since you probablycan't, let's just head east in a random fashion. Eventually, after stumblingacross Modoc, you come to Vault City purely by chance. You don't get Gecko onyour map, but the central computer in the vault will give you the four othertowns and Vault 15 (which can also be found from NCR). Vault 13 can be found inVault 15, or by following the deathclaws. Next you'll have to find the MilitaryBase on your own, and use the Survey Map there to find San Francisco. Matthewwill put Navarro on your map and that's it. In a strictly stupid game younormally wouldn't get the car. This sucks, so what can we do about it? First, goto Gecko and kill Skeeter for the car part (you won't have to fight the otherghouls). Steal Lynette's Mentats while passing through Vault City. Return to theDen with $2750 (you should have just enough) and the two car parts, eat theMentats, talk to Smitty and install the parts. You'll now be able to drivearound like in a normal game, at least if you're able to find or trade forenough fuel (I had no problem with that). Note that you need Mentats again toget the upgrades in NCR and New Reno, but you can manage withoutthem. NPC management could be difficult. You can get a few of them(Sulik, Vic, Goris, K-9, Dogmeat, and you can of course use Mentats to recruitothers), but you won't really be able to talk to any of them except Goris andDogmeat. This means, for instance, that you can't get them to put away theirweapons as you enter NCR, and you can't drop them off anywhere. Anyway, since CHis largely wasted on a stupid character as far as dialogue in concerned, maybeyou won't be able to have many followers to begin with. It's up to you if youwant to go solo or if you need the edge in combat. As you reach the lastfew areas on the mainland, prepare for your game to get a little backward. In anormal game I tend to avoid stupid shortcut techniques and instead take on eachchallenge in the "proper" order armed with whatever NPCs and equipment I have atthe time. In a stupid game this may not be feasible, which leads to some weirdchoices. For instance, should you invest in perks and weaponry so you could takeon the mutants at the Military Base and get the Power Armor? Or should you amassweapons and cash so you could buy the Power Armor in SF instead? But if you'regoing to do that, why not simply drive to Navarro, waltz in and pick up theAdvanced Power Armor for free? In short, the temptation to resort to stupidshortcut techniques will increase as the linearity of the game breaks down. Iwould recommend that you resist for as long as you are able. For questsand stuff there are always Mentats, which I suppose you could theoretically keepin unlimited or at least generous supply. However, this would seem to defeat thepoint of playing a stupid game to begin with. Therefore Mentats should only beused when there is something you feel you absolutely need to do like getting thecar, getting a certain area like the Sierra Army Depot on your map, or when youneed to meet the requirements of a favourite perk like Bonus Rate ofFire. There are a few ways of increasing your IN permanently during thegame: the Gain Intelligence perk, the Yellow Memory Module, and the Hubologistalignment in San Francisco. Naturally you should stay away from these or yourstupid game won't be stupid any more, assuming you start out at IN 3. The SmoothTalker perk requires IN 4 to get, but once you have it it'll make you talkunstupidly if it raises your IN above 3 for dialogue purposes. Here's abrief summary of what can be done at the variouslocations: Arroyo: You can kill the plants for Hakunin and let himmix Healing Powder for you. Klamath: You can kill the rat king andprotect the brahmin. You can get Sulik. Toxic Caves: You needMentats to put it on on your world map, but you can rescue Smiley once you doand get the Gecko Skinning perk. The Den: You can lay Anna to restif you kill Joey for the locket. You can find Vic, but you need to kill theslavers to get him in your party (and Vault City on your map) and you may findit difficult to do that early on. You can become a Slaver. You can collectRebecca's reward for killing Metzger. Modoc/Ghost Farm: You can dothe first two Slag quests, guard Grisham's brahmin and clean out Farrel'sgarden. Vault City: You can get the autodoc perk. You can give thedoll to Curtis. You can visit the vault and get the travellog. Gecko: You can't do anything. Raiders: Asnormal. Broken Hills: You can arm-wrestle Francis, take thescorpion tests, relocate the plant and recover Typhon'streasure. Redding: You can't do anything. New Reno:You can recover the car in a violent manner and go with the Wright children towatch the desert transaction. Male characters can box. You can become a PornStar and paralyze Jimmy. Golgotha/Stables/Sierra Army Depot: Youcan't get these on your world map without Mentats. Nothing exciting going onexcept for calling Marjorie Reed "Delenn". NCR: You can get thezeta scan, kill Jack for Mira, guard Westin's brahmin and do Duppo's brahmindrive. You can also take the Vault 15 job. Vault 15: You can doeverything except expose the spy. Vault 13: You can do everything,even get Goris. Military Base: As normal. SanFrancisco: You can get the vertibird plans for the Brotherhood and get thestat improvements afterwards, get the zeta scan, kill Ken Lee for theHubologists and rescue Suze. Navarro: Pretty much as normal, oddlyenough. You can get K-9. Enclave: You'll have to destroy thereactor using explosives and fight Horrigan on your own, otherwise nothingspecial. Special encounters: You cannot talk to Arthur, otherwisenothing special. You can get Dogmeat. 4 Ссылка на комментарий
GenesisVII Опубликовано 21 сентября, 2013 Поделиться Опубликовано 21 сентября, 2013 Даааа,такого уже нигде не увидишь... Ссылка на комментарий
Генерал Максон Опубликовано 21 сентября, 2013 Автор Поделиться Опубликовано 21 сентября, 2013 Даааа,такого уже нигде не увидишь...Это точно. Лично меня немного разочаровало, что в Fallout 3 нет возможности поиграть тупым персонажем. На диалоги низкий интеллект там не влияет. Egon Spengler - Classic Games Ссылка на комментарий
vindicator Опубликовано 23 сентября, 2013 Поделиться Опубликовано 23 сентября, 2013 Также могут легко облапошить, например, в Дыре тот бедный фермер Карл с Фермы Призраков, может сунуть руку в карман Избранному и достать половину его монет. Благо есть save/load, а то обидно ведь, копил-воровал и на тебе Ну... У Карла после того как он нажрется пойла и задрыхнет можно свои кровные назад своровать (забавно звучит: "назад своровать"... но это факт!!!). Да и вообще... что касается воровства тупицей: это "ОГОНЬ!!!". Сам таким играл... воровство - 18%, а тырил так, как при 200 - 250% . Причем были моменты при воровстве стоя лицом к лицу... Правда мой идиот был харизматичным (10) и удачливым (10). Мож. потому и везло так... а вообще - идиот - это сила... особенно прикалывали реплики в Арройо после прохождения Храма (если ты избранный, то нам точно конец ) и в Кламате (слушай, вот тебе лопатка, иди там в песочке покопайся). Из сложностей - в Нью Рино, если не ошибаюсь, только одна семья идиоьу даст задания. Остальные сразу валить после диалога будут. Больше пока не вспомню... до конца так и не прошел... 1 Ссылка на комментарий
Генерал Максон Опубликовано 24 сентября, 2013 Автор Поделиться Опубликовано 24 сентября, 2013 Если очень хочется, можно принять Ментатс, чтобы стать на время поумнее, например, мне хотелось взять в команду Маркуса, и только благодаря Ментату мне удалось получить от него все задания, связанные с Брокен-Хиллс. Потом он присоединился ко мне (единственный раз я прибегнул к помощи Ментата, в виде исключения - уж очень хотел себе в команду взять Маркуса, а заодно и приказал ему с Виком держаться ближе, ведь у тупого данная опция диалога с союзниками отсутствует). Egon Spengler - Classic Games Ссылка на комментарий
YOBA Опубликовано 17 октября, 2013 Поделиться Опубликовано 17 октября, 2013 Можно поробовать поиграть тупым не обязательно делая "тупой билд" в самом начале ПрИкЛюЧеНиЙ!!!!Можно жрать 2 ментата,после когда эффект кончается у вас отбирают 2-4 "кровных" кусков мозга,после чего на короткое время можно тупить,властвовать и унижатьП.С. Еще если с низким интелектом ( там даже разные вариации кажись есть для 3,2- инт.) то можно поговорить по душам с игральным автоматом,испугатся его или просто "слышать" как он тебя заманивает ( хотя это кажется действие бухла ) 1 http://wf.mail.ru/custom/ub/4bd72201f653e2a329647588c8f056b8/417a38e942c8a320a2462b55ba4fcf79/bar.jpghttp://olympus2207.com/Images/Banner_Big3.gif Ссылка на комментарий
Генерал Максон Опубликовано 18 октября, 2013 Автор Поделиться Опубликовано 18 октября, 2013 Мне понравилось, когда он начал рыться во внутренностях главного компьютера Города Убежища, подумав, что разговаривает не компьютер, а женщина внутри железной коробки, попытался её вскрыть и пошарил в проводах, да так, что его током шандарахнуло 1 Egon Spengler - Classic Games Ссылка на комментарий
YOBA Опубликовано 19 октября, 2013 Поделиться Опубликовано 19 октября, 2013 Вот подтверждение выше сказаному мной,а то сожгете еще на костре меня {2100}{}{Вы видите странную позолоченную металлическую коробку с тремя глазами и одной рукой. Это самая красивая вещь, которую вы когда-либо видели.} {2101}{}{Моя } {2102}{}{ хто ты?} {2103}{}{Моя скучать МАМА. } {2104}{}{ скучать АРР-ЙО. Моя хоцца домой.} {2105}{}{(Пожать ему руку)} {2106}{}{Твоя чудной мутант.} {2107}{}{Слава Убежищу! Слава Убежищу!} {2108}{}{Ты водяной чип?} {2109}{}{Пойти поискать другие блестящие штуки.} {2110}{}{Уйти.} {2130}{}{Странная красивая позолоченная металлическая коробка с тремя глазами и одной рукой не отвечает.} {2131}{}{МОЯ } {2132}{}{! ТВОЯ ОТВЕЧАТЬ МОЯ! {2134}{}{Моя дитя Выходителя Убежища. Твоя говорить моя сейчас.} {2151}{}{Вы хватаете руку и тепло пожимаете ее. Когда вы делаете это, раздается *бзззззз,* и коробка начинает говорить! "Пожалуйста... брось... в меня деньги."} {2152}{}{Аййййййй! Робот! Плохо! Бежааааать!} {2153}{}{(Уйти.)} # slot machine taunts loss # male {2200}{}{(Вы слышите, как она смеется над вами.)} {2201}{}{*Ха-ха-ха, почему бы тебе просто не сдаться, зайка.*} {2202}{}{*Пусть кто-нибудь другой потянет меня за рукоятку, уступи место.*} # any ###.Magnat.###...Added by Killap. Translated by Aliet (LevCorp-like). Done...######################## {2203}{}{(Из игрального автомата раздается тихий маниакальный смех.)} ###.Magnat.###...Original 1C translation. Need no correction...######################## {2204}{}{(Вы слышите, как игральный автомат смеется над вами.)} {2205}{}{(Игральный автомат хихикает.)} {2206}{}{*Давай, жалкая личность, не сдавайся*} # female {2207}{}{*Мне от тебя больше ничего не нужно, крошка. Почему бы тебе не сдаться?*} {2208}{}{*Дрянь!*} {2209}{}{*Смотри, чтобы дверь казино не дала тебе по попе, когда будешь выходить.*} # slot machine taunts win # male [3X - 1X] {2247}{}{*Айииииии! Вот так, детка! О боже, да! Да! Да, еще! Быстрее! Сильнее! Чего ты ждешь?! Еще!*} {2248}{}{*Вот так, детка... дергай за рукоятку... быстрее, сильнее, быстрее... ну, давай же...*} {2249}{}{*Ну же, детка... это со всеми случается рано или поздно... попробуй еще раз... пожалуйста...*} Вообще,прикольно так накачатся ментатом,после того как мозги немного завянут,погулять по городку,поговорить с окружающими,много чего встретитца тип "Уга - Буга" " Моя твоя жопаноги вбить голова" "ыг,уг,ы,ы-ы-ы" итд. 3 http://wf.mail.ru/custom/ub/4bd72201f653e2a329647588c8f056b8/417a38e942c8a320a2462b55ba4fcf79/bar.jpghttp://olympus2207.com/Images/Banner_Big3.gif Ссылка на комментарий
Forest Опубликовано 31 мая, 2015 Поделиться Опубликовано 31 мая, 2015 А где лучше сделан отыгрышь низкого интеллекта: в первом или втором Фоле?А как насчёт модов? В каких модах это развито? Ссылка на комментарий
Legend Опубликовано 31 мая, 2015 Поделиться Опубликовано 31 мая, 2015 А где лучше сделан отыгрышь низкого интеллекта: в первом или втором Фоле?http://www.nuclear-city.com/index.php/topic/150-umnyi-i-glupyi-personazh/?p=3854 Ссылка на комментарий
Forest Опубликовано 31 мая, 2015 Поделиться Опубликовано 31 мая, 2015 Это я читал, спасибо.Меня скорее интересовало мнение попробовавших поиграть таким вариантом.Особенно с модами. Ссылка на комментарий
Рекомендуемые сообщения
Для публикации сообщений создайте учётную запись или авторизуйтесь
Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий
Создать аккаунт
Зарегистрируйте новый аккаунт в нашем сообществе. Это очень просто!
Регистрация нового пользователяВойти
Уже есть аккаунт? Войти в систему.
Войти