Vault_13 Опубликовано 30 марта, 2015 Опубликовано 30 марта, 2015 Зачем читать форум, когда можно его не читать! Больше контента, одинакового и однообразного .
GenesisVII Опубликовано 30 марта, 2015 Опубликовано 30 марта, 2015 (изменено) Pillars of Eternity – отличная классическая RPG. Однако это RPG разработанная студией Obsidian – ребятами, шикарными ребятами, которые пропускают баги то тут, то там. И один из неприятных багов, о которых сообщают геймеры, лишает персонажа перманентных баффов и умений если вы дважды нажмете на экипировку в инвентаре. Случается это при попытке поменять экипировку на персонаже с вещью из инвентаря путем двойного клика на вещи в инвентаре – это стандартная механика для RPG, однако в Pillars of Eternity она снабжена багом. В результат двойного клика персонаж лишает расовых способностей, пассивных сил и перманентных баффов. Посмотреть действие бага тут. Игроки, столкнувшиеся с багом, используют консоль Pillars of Eternity и возвращают способности. К сожалению, это отключает достижения Steam. Изменено 30 марта, 2015 пользователем GenesisVII
Анархист Опубликовано 30 марта, 2015 Опубликовано 30 марта, 2015 Похоже не зря я решил пока отложить Pillars of Eternity. Пущай допиливают пока, а уж через полгодика-годик можно будет и сыграть.
Master Опубликовано 30 марта, 2015 Опубликовано 30 марта, 2015 У меня ничего не тормозило в предрелизной бете, но далеко заходить не стал, и ОБСИДИАН ДА БЕЗ БАГОВ АГА ЩАЗЗЗ :lol: В общем, жду допила. Из того что увидел/попробовал - волшебно всё. 1 Killap's UP 1.02.31 RUSFallout 3 Experimental Survival Kit
QweSteR Опубликовано 30 марта, 2015 Автор Опубликовано 30 марта, 2015 Игроки, столкнувшиеся с багом, используют консоль Pillars of Eternity и возвращают способности. К сожалению, это отключает достижения Steam. http://www.reddit.com/r/projecteternity/comments/30lmx2/psa_doubleclicking_equipment_bug/ Download and install IE mod to unlock extra console commands Move party member inventory and quick slots to stash. Equipped stuff wont get bugged. Make note of all your main's abilities and talents, and your exp (and stats if you dont want to change them) Dismiss party to fix their stats. Put EVERYTHING you have on your character or inventory in your stash - the next step will reset him completely. Press ~ , Enter, then type "OpenCharacterCreation" to remake your character. Now your starting +stat abilities should be there. He should be the same level as before, and your skills should be unchanged. Optional: Open console and now type "AddExperience #" to give your experience back. Keep in mind this will add it to your companions too even if they are dismissed so they will probably gain 1 level Now find your charactername. Type in "FindCharacter MyName". You'll get something like Player_Whatever in the console. This is the name you should use. The following disables achievements because its a cheat. Type in console "iroll20s" to enable the following commands. Now type "AddAbility charname abilityname" - example: AddAbility player Defender (the names of the abilities can also be found in PillarsOfEternity_Data\assetbundles\prefabs\objectbundle) Type AddTalent talentname to give back all your chosen talents from earlier Rehire NPCS and everything should be back to normal http://www.nexusmods.com/pillarsofeternity/mods/1/? В команду Fallout Yesterday требуются художники и программисты. Мой блог разработки мода. Fallout 1&2, RP, Nevada, Sonora, Resurrection, Olympus, Fallout 3 - создание персонажа и подсказки. Wasteland 2: DC, Wasteland 3 - создание отряда, проверки, спутники, секреты. TOP 100 CRPG - мой рейтинг | DTF - блог по CRPG | Telegram @QweSteR | Discord QweSteR2221 | ВК
Pyran Опубликовано 30 марта, 2015 Опубликовано 30 марта, 2015 (изменено) опередил) Изменено 30 марта, 2015 пользователем Pyran Fallout 2: Путеводитель по модам | FAQ | Перевод модов | Путеводитель по RP Nevada Band: Путеводитель по играм серии | FAQ Fallout Tactics: Путеводитель по модам | FAQ База Данных: YD\YD\MF Цитата: "Помогая другим, не забывай о себе..."
QweSteR Опубликовано 30 марта, 2015 Автор Опубликовано 30 марта, 2015 Да, опередил )))) Но ты можешь перевести в краткой форме. Господа. Я ведь точно помню, что использовал двойной клик для экипировки... Но смотрю в профиль ГГ и вижу, что у него все способности на месте. Может быть создать перса заново... и проверить, что и как должно работать на старте. Вроде и так всё на месте. Уровень 4, способностей 6, талантов 2. \\Просто заметочка, а желающие сами проверят. Недавно смотрел прохождение крепости Редрика. Нужно было найти потерянную дверь. Там есть персонаж за закрытой дверью (имя не помню, но именно он намекает решить миром...). Ветки диалогов в английской версии отличаются от русской. Я толком не читал, но обратил внимание, что больше вариантов и больше содержания. Может быть опять повторяется история с В2, когда диалоги пропадали? Так или иначе, но квест миром пройти можно, хотя братца убить придётся. --И у меня вопросик. Броня влияет на скорость применения заклинаний? Я в этой новой системе не могу со штрафами разобраться. И куча всего нового и даже похожего. Как бы к ДиД привык за многие годы..., а тут новая петрушка. Без хорошей брони мага очень быстро убивают... В команду Fallout Yesterday требуются художники и программисты. Мой блог разработки мода. Fallout 1&2, RP, Nevada, Sonora, Resurrection, Olympus, Fallout 3 - создание персонажа и подсказки. Wasteland 2: DC, Wasteland 3 - создание отряда, проверки, спутники, секреты. TOP 100 CRPG - мой рейтинг | DTF - блог по CRPG | Telegram @QweSteR | Discord QweSteR2221 | ВК
Pyran Опубликовано 30 марта, 2015 Опубликовано 30 марта, 2015 QweSteR - а может в настройках отмечено скрывать неактивные диалоги? Fallout 2: Путеводитель по модам | FAQ | Перевод модов | Путеводитель по RP Nevada Band: Путеводитель по играм серии | FAQ Fallout Tactics: Путеводитель по модам | FAQ База Данных: YD\YD\MF Цитата: "Помогая другим, не забывай о себе..."
GenesisVII Опубликовано 1 апреля, 2015 Опубликовано 1 апреля, 2015 Патч 1.10 должен привнести в игру пошаговые бои, такое заявление на официальном форуме сделал представитель Obsidian BAdler: Привет всем.Мы не можем быть более счастливыми узнав о успехе Pillars of Eternity. Вы, ребята, были таки благодарны в своих отзывах и поддержке! Опять же, большое спасибо. Мы работаем над исправлением ошибок и стабилизацией игры для 32-разрядных систем. 1.02 Патч будет выпущен в ближайшее время - мы надеемся, перед выходными. В знак нашей признательности за вашу поддержку, мы хотели бы поделиться некоторыми захватывающими вещами, которые мы приготовили для Pillars of Eternity. Эти особенности должны появиться в обновлении 1.10, которое в настоящее время планируется на начало лета. Во-первых: Мы представим пошаговый бой. Включение которого будет в начале игры, рядом с эксперт модом и железной волей. Эта большая заслуга Tim Cain, так же это даст возможность играть в Pillars of Eternity как классическую RPG, по типу Elemental Evil. Во-вторых, это потребует полного изменения системы атрибутов. Мы никогда не были на сто процентов довольны нынешней системой распределения атрибутов, это даст нам возможность сбалансировать ее в дальнейшем,также вводится два новых параметра: инициатива и очки действий. Эти два параметра доступны только в режиме пошаговой игры. Мы будем рады предоставить больше информации в ближайшие недели, следите за обновлениями.Ниже можно посмотреть как это будет реализовано. В целом это не выглядит как первоапрельская шутка, по этому ждем и верим. В источнике есть немного больше информации.http://cdn.shazoo.ru/107210_UTZRsLsIir_12531.jpg 1
GenesisVII Опубликовано 4 апреля, 2015 Опубликовано 4 апреля, 2015 These are the patch notes for patch 1.03. This patch is now available on Steam, and will be available on GOG soon.Note: We have hotfixed the problem with adventurer hall-created companions not being able to unlock doors or chests."Big Ticket" ItemsBears and Cats can now be equipped with hats. This is most likely not a joke... but might be a joke.Double-clicking to equip items was causing passive abilities to get removed from the character. This has been fixed and we were able to retroactively fix the problem for people that have already run into the issue. If you open your saved game in the latest patch, your characters will be repaired.Fixed a problem where attributes on characters could permanently increase by equipping certain items. This will also retroactively fix the problem in saved games that have characters with this issue.The crash in Raedric's Hold has been fixed.Fixed the looping audio sounds that can occur if you play with minimized tooltips.Previously Wizard summoned items could persist after the spell's duration. This has been fixed and it will also retroactively fix the problem in saved games that have characters with this issue.The items Drinking Horn of Moderation and Talisman of the Unconquerable were causing Ciphers to permanently lower their amount of focus gain. We've included a fix to retroactively resolve the issue on Ciphers but the effect is still on the items. Unfortunately the fix will not fix the broken effect on those items, so you'll need to keep those items unequipped until the next patch. If you do equip them, perform a Save/Load to fix your Cipher.FeaturesAdded graphics setting to toggle antialiasing levels. This can improve performance on lower end machines when disabled.Added pro tips to the Glossary.Many new icons for items.Added new voice set reactivity for lockpick, poison, enemy spotted in stealth, spell failure, death, immobilized, and completed task.Added indicators on the loot screen when looting crafting and quest items.Party can now use lockpicks that are in the Stash.You can now cast AoEs on party member portraits and the spell will be targeted at the companion's location.BalanceMonk unarmed attack buffed by 1 point at the top end.Arbalest damage has been lowered.Fast melee weapons do slightly more damage.Slight bump to sabre damage.Tuned down Mind Blades.Tuned ranges of many Wizard spells to be higher.Slicken spell is now a single hit AoE.Chill Fog is now a friend or foe spell.Curse of Blackened Sight is now foe only.Changed reload speed multiplier from 2 to 1.2 for Sure-Handed Ila.Fixed the price on Seal of Faith.Adjusted price on figurines.Adjusted price on rings.Tuned up the Goldrot Chew.Reduced the penalties for Bonded Grief.Tuned up Bulwark of the Elements.Modified attributes of companions and Itumaak.Raised the bonus for having fewer than six party members from 5% per character under the limit to 10% per character under the limit.Added cooldown to NPC Rogue's Escape ability usage so they won't use it back to back.Rebalanced fight difficulty and spell selection for the Old Watcher.Lowered the scale of the Defiance Bay reputation by 15%.Beloved Spirits adds 0.4 Endurance to Ancient Memory instead of 2.Changed duration of the Flagellant's Path defense penalty.Adjustments to the Mantle of the Dying Boar.Reduced the price of the Brighthollow Hearth and Courtyard Pool.Heart of Fury will now apply to all damage types.Tuned damage on Brilliant Radiance down.SystemsFixed issue with Wizard's summoned magical items getting stuck after save and load. Wizards will be restored to a proper state after loading a game.Changed one of the fatigue status effects to not end with combat.Fixed save game issues with spells and abilities that place down traps.Fixed issue to prevent Ciphers from casting abilities without the required Focus.Restored modal flag for Reckless Assault.Set Transcendent Suffering to not be combat only.Fixed duration issue with Plague of Insects.Fixed companion audio triggers for some status effects.Hunting Bows had the wrong speed descriptor. They are now listed as Fast.Character Hit Autopause option should be working as intended.You can now close the Grimoire and Chant UI with a hotkey.Fixed issue with summoning magic items while unarmed.Fixed delay issue on Knockdown.Fixed a few issues with Dominate and Charm spells.Fixed a bad item mod on the Ring of Protection.Fixed issue with the Terrible weapon mod.Changed bad data in ranger summons.Made Takedown to be consistent with Knockdown.Fixed multiplier on Blooded.Summoned weapons will be removed when Spiritshifting.Fixed issue with bouncing reflected melee attacks.Party members will no longer switch to different weapons after being Charmed or Dominated.Ancient Memory is now Ally only.A summoned weapon will not unequip the grimoire.Fixed Spellstriking mod.Fixed trigger count issue with the Prone reduction mod.DOT spells should clean up properly when combat ends.Fixed Deflection +10 mod.All Exhortations are now combat only.Only play weapon ineffective VO if the attack is hostile.Aggrandizing Radiance will now last until combat ends.Holy Radiance is now combat only.Carnage now works better.QuestsFixed issues with factions and super friend quests with Lady Webb's dialogue.Adjusted trigger in front of the Salty Mast to fix a possible way to skip a required cutscene.Fixed issue with the Winds of Steel quest line.Fixed a trigger outside the First Fires Keep that could have been avoided.Many fixes to music, audio, and VFX to a scene near the end of the game.The prybar should now display the correct image in the Raedric's Hold moat scripted interaction.Changed faction on the Hall of Warrior's containers.Fixed scripted music for the forge knight combats in the keep.Visual effects in the introduction cutscene should now be triggered properly.Fixed conversation of the guards in Raedric's Hold to not repeat.Added cape and armor to the loot for the Fampyr boss.Fix to Osrya's starting timer not being attached to the trigger in the area.UIFixed sound issue when collapsing the tutorial UI.Fixed issue with double clicking items to equip. This is a retroactive fix and will restore characters with proper stats.Fixed issue where camping supplies were disappearing when added to Stash.Cage Cursor setting should not turn off after loading a scene or cutscene and is now on by default.Fixed cropping on a few portraits.Fixed issue with highlighting dead bodies and containers in the fog of war.Fixed item stacking issue that was stacking items inappropriately.Reduced the intensity of the explored fog of war on the area map, and fixed an issue where the shadow layer was causing the area map to be darker than it should be.Small UI updates to the journal screen.Reworked the enchanting UI to work better with multiple lines.Fixed UI sorting issue in store.Fixed UI sorting in crafting menu.Fixes to Capitular glyphs in end game slides.Fixed issue with stronghold alert widgets not hiding properly.Fixed an issue with weapon mods were incorrectly being displayed in some cases.Drag select should work properly when starting the drag over an enemy.Fixed a few issues with drag select and formation rotation causing issues when the mouse goes over UI elements.Fixed some control issues with holding down keys.Shot on the Run recovery value should be now displayed correctly.Fixed issues to how the HUD fades out during conversations.When the party receives or loses items, those log messages now go to both logs.Cleaned up the character sheet formatting and made more items clickable.Store item names can now take up two lines.Spells now show DT bypass in the description.Consumables now show per-Rest and per-Encounter usage limitations.Other FixesFixed stats issue with saving and loading on the same map where a companion is found. This is a retroactive fix and will restore companions and characters to the proper state.Fixed issues with save games in Raedric's Hold, causing the game to not function correctly or freeze.Ranger Animal Companions should not disappear anymore and broken animals will be restored after loading and saving the game.Fixed possible issues with disappearing items and weapons.Minor fixes to a few select voice over lines.Fixed size issues with equipped capes on Godlike characters.Changed Explorer achievement to check for 152 maps rather than 160.Fixed many issues where combat would not end properly.Updated credits with more backer names.Updated paperdoll level up lighting.Scripted music should now be restored properly after loading a game.Updated Temple of Eothas render.Fixed some rendering issues with Fog of War on some areas.Fixed sounds on movie that plays near end of game.Reduced antelope feet sliding.Fixed issue with weapon caching causing issues when weapons are swapped.Interstitial music no longer loops.Fixed issue where party members could take damage in cutscenes.Fixed voice cues during looting for full inventory.Fixed transparency on ghost characters.Fixed issues with cutscene pathfinding if the game's process is halted.Fixed issue with Expert mode settings getting saved improperly.Fixed issue where characters were not properly stopping at the last waypoint of their path.Adjusted Skuldr scream vocals.We now handle some edge cases in resolution management on some hardware configurations.Fixed issue with the party member Knockout achievement not reporting the correct numbers.
Pyran Опубликовано 4 апреля, 2015 Опубликовано 4 апреля, 2015 Это все хорошо, но самого патча еще нет. Fallout 2: Путеводитель по модам | FAQ | Перевод модов | Путеводитель по RP Nevada Band: Путеводитель по играм серии | FAQ Fallout Tactics: Путеводитель по модам | FAQ База Данных: YD\YD\MF Цитата: "Помогая другим, не забывай о себе..."
Pyran Опубликовано 4 апреля, 2015 Опубликовано 4 апреля, 2015 можно носом ткнуть, а то не увидел где все, снимаю вопрос. Что ж он такой здоровый . Еще и дополнение, епрст. Fallout 2: Путеводитель по модам | FAQ | Перевод модов | Путеводитель по RP Nevada Band: Путеводитель по играм серии | FAQ Fallout Tactics: Путеводитель по модам | FAQ База Данных: YD\YD\MF Цитата: "Помогая другим, не забывай о себе..."
Igor_1941 Опубликовано 11 апреля, 2015 Опубликовано 11 апреля, 2015 Всего 12 уровней прокачки!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Legend Опубликовано 12 апреля, 2015 Опубликовано 12 апреля, 2015 Всего 12 уровней прокачки!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!В оригинальном БГ было 8, а для некоторых классов и вовсе 7.
Igor_1941 Опубликовано 18 апреля, 2015 Опубликовано 18 апреля, 2015 Второй город слабоват, но 90 из 100http://i11.pixs.ru/thumbs/7/2/7/10jpg_1378843_16996727.jpg
VatsOfGoo Опубликовано 28 мая, 2015 Опубликовано 28 мая, 2015 Тут собирают денежку на настолочку по вселенной. Вдруг кто-то ими интересуется. https://www.kickstarter.com/projects/2081578473/pillars-of-eternity-lords-of-the-eastern-reach-car Ученые расщепили атом. Теперь атом расщепляет нас.
Legend Опубликовано 14 августа, 2015 Опубликовано 14 августа, 2015 Pillars of Eternity: The White March - Part 1 выходит уже 25 августа.
Legend Опубликовано 25 августа, 2015 Опубликовано 25 августа, 2015 Таки релиз. Говорят, кроме прочего длц хорошо вправило мозги спутникам.
Vault_13 Опубликовано 26 августа, 2015 Опубликовано 26 августа, 2015 Начинал играть в оригинал, даже понравилось, но мотивации играть впоследствии 0. Вышла бы она, когда запоем проходил Балдуры и Айсвинды, вот это другое дело. Хорошо, что не все такие . 1
Legend Опубликовано 24 октября, 2015 Опубликовано 24 октября, 2015 500000 копий продано и Фергюс Уркхарт намекнул на новый проект в мире Эора.
Legend Опубликовано 8 января, 2016 Опубликовано 8 января, 2016 А вот и вторая часть дополнения на подходе 1
Рекомендуемые сообщения
Для публикации сообщений создайте учётную запись или авторизуйтесь
Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий
Создать аккаунт
Зарегистрируйте новый аккаунт в нашем сообществе. Это очень просто!
Регистрация нового пользователяВойти
Уже есть аккаунт? Войти в систему.
Войти